95 kodas vairuotojams – ne už kalnų

(Puslapis 1 iš 3)


Juliaus Kielaičio (Fotodiena) nuotr.

Aliona Vasilevskaja / CargoNEWS

2013-09-02 07:39

Iki 2014 m. rugsėjo 10 dienos visi tarptautinių gabenimų vairuotojai privalės turėti žymą vairuotojo pažymėjime, taip vadinamąjį 95 kodą. Vairavimo mokyklų atstovai teigia, kad norinčiųjų mokytis daugėja, o kursus lanko ne tik vairuotojai iš Lietuvos, bet ir užsienio. Verta paminėti, kad pradinės profesinės kvalifikacijos egzaminai vykstas tik lietuvių kalba, o testus vairavimo mokyklose užsieniečiams verčia patys dėstytojai. Egzaminavimas taip pat vyksta tik lietuvių kalba.

Problemos nėra?

„Linavos“ mokymo centro direktorius Osvaldas Manikas sako, kad vairuotojams iš trečiųjų šalių kartais tenka susidurti su problemomis dėl 95 kodo gavimo. Nors kvalifikacijos įgijimas yra vairuotojų rūpestis, tačiau tai tampa ir vežėjų galvos skausmu. Vežėjai tikina, kad vairuotojų tikrai nepakanka, todėl samdo juos iš užsienio. Per penkis 2013 metų mėnesius buvo išduoti 1435 leidimai užsieniečiams, norintiems dirbti tarptautinių krovinių vežimo vairuotojais, 141 leidimu dirbti daugiau negu praėjusių metų atitinkamu laikotarpiu. Visiems įdarbintiems užsieniečiams taip pat reikės įgyti vairuotojų profesinės kvalifikacijos periodinio tobulinimo pažymėjimus.

Anot O. Maniko, testavimo klausimai sudaryti tik lietuvių kalba. „Su periodiniu mokymu didelių problemų nėra. „Vairuotojai, kurie įgijo C kategoriją iki 2009 metų rugsėjo 10 dienos testus sprendžia mokymo įstaigoje. Ten jiems juos gali išversti. Pradinio mokymo vertinimas atliekamas profesinių kompetencijų vertinimo centruose, patvirtintų Švietimo ministerijoje. Ten jau visai kita situacija. Nėra kalbos apie vertėjo dalyvavimą, tačiau lyg ir nedraudžiama. Tai nėra įteisinta,“ – pasakoja jis.

Lietuvos vairuotojų mokymo ir kvalifikacijos kėlimo mokyklų asociacijos prezidentas Darius Lesickas sako, kad egzaminai tikrai yra laikomi tik lietuvių kalba ir pabrėžia, kad iki šiol nebuvo poreikio egzaminuoti kitomis kalbomis. „Tai ne problema ir jeigu reikės klausimus sudarysime kita kalba. Visada bandoma ieškoti problemų, kurių nėra. Čia poros valandų darbas,” – teigia jis.

Norinčiųjų mokytis daugėja

Vairavimo mokyklos „Draiveris” Mokymo skyriaus vadovė Aušra Juknienė sako, kad norinčių gauti 95 kodą daugėja. „Didelės įmonės, kuriose dirba daug vairuotojų, siunčia juos mokytis. Norima ramiai viską sutvarkyti, kad ateityje nebūtų problemų. Žmonės mokosi ir rimtai žiūri į šiuos dalykus,“ – sako ji.

95 kodas – pradinė profesinė kvalifikacija arba kvalifikacijos tobulinimo periodiniai mokymai kroviniams ir/arba keleiviams vežti. Skaičius „95“ su atitinkama data įrašomas vairuotojo pažymėjime ties atitinkama kategorija (C1, C1E, C, CE, D1, D1E, D, DE) 12 stulpelyje.

Transporto atstovai pažymi, kad mokymai pagal minėtą kodą ne visada yra kokybiški. Anot jų, ne visos mokyklos rimtai žiūri į mokymo strategiją. Šiuo metu mokymo įstaigos prižiūrimos iki to momento, kai gauna licenciją vykdyti profesinį mokymą.

Straipsnio puslapiai:

- Aliona Vasilevskaja

CargoNEWS

Close
Jūsų komentaras

Vardas*

El. paštas (nerodomas)

Komentaras*


Premjeras: eurus atgabenęs lėktuvas negalėjo laukti

 Pirmasis krovinys su euro banknotais buvo vežamas piko metu, nes juos atgabenęs lėktuvas negalėjo laukti, teigia premjeras. Algirdas Butkevičius atsiprašė vilniečių, kad trečiadienį vakare mieste buvo paralyžuotas eismas. „Jeigu ...

D. Grybauskaitė: Lietuva įrodė, kad gali viena pastatyti SGD terminalą

 Lietuva įrodė, kad būdama maža valstybė, ji gali viena, be niekieno pagalbos pastatyti suskystintų gamtinių dujų (SGD) terminalą ir užsitikrinti energetinę nepriklausomybę, sako šalies vadovė. „Tai mūsų pirmas įgyvendintas ...

Didėjo LP našumas

 Kai prieš metus Lietuvos paštas atsinaujino savo spausdinimo įrangą, jos darbo našumas padidėjo 35 proc., o pajamos iš spausdinimo paslaugų per pastaruosius ketverius metus išaugo 45 proc. Į įrangos ...

Darbas ar namai: ką renkasi lietuviai?

 Daugiau kaip 61 proc. Lietuvos dirbančių moterų nenorėtų atsidėti tik šeimai ir vaikams, net jei sutuoktinio gaunamos pajamos leistų nedirbti. Tuo pat metu beveik 26 proc. vyrų sutiktų tapti namų šeimininkėmis, jei pragyvenimui ...

Studentiškas pasirinkimas: mokslas ar finansinė laisvė?

 Studentų ir jų tėvų apklausa parodė, kad dauguma studentų gyvena iš tėvų kišenės ir tik maždaug kas penktas pragyvenimui užsidirba pats. Jaunuoliai greičiau tampa savarankiškesni pradėję gyventi atskirai, tačiau tuomet ...

K. Starkevičius: „Žemdirbiai ir vėl maitinami pažadais“

Vyriausybei vakar pristačius 2015 m. valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymo projektą, Seimo Tėvynės sąjungos-Lietuvos krikščionių demokratų frakcijos narys, Šešėlinės Vyriausybės žemės ūkio ministras Kazys Starkevičius pastebi, jog peržiūrėjus biudžeto projektą, žemdirbiai tarsi galėtų džiaugtis, tačiau įsigilinus į jį akivaizdu – žemdirbiai ir vėl ...

V.Baltraitienė – už pieno supirkimo kainų „grindis“

Žemdirbiams skundžiantis smunkančiomis pieno supirkimo kainomis bei pieno perdirbėjų nuostolių perkėlimu ant jų pečių, žemės ūkio ministrė Virginija Baltraitienė pieno kainas siūlo reguliuoti, nustatant jų „grindis“. Pataisas parengti žadama iki kitų metų.

Konkurencijos taryba: „Vilnius veža“ įsteigta neteisėtai

Vilniaus valdžios sprendimas steigti įstaigą „Vilnius veža“ bei kiti sprendimai, palengvinę jai sąlygas teikti taksi paslaugas, pažeidė Konkurencijos įstatymą. Konkurencijos taryba trečiadienį įpareigojo Vilniaus savivaldybę per 3 mėnesius panaikinti ar pakeisti sprendimus, pranešė taryba.

NT mokesčio pataisose slepiasi socialinė neteisybė?

Vyriausybė iš esmės ketina pritarti Seime svarstomoms Nekilnojamojo turto mokesčio įstatymo pataisoms, kuriomis gyventojų turto neapmokestinama vertė būtų sumažinta ketvirtadaliu, o mokesčio tarifas sumažėtų iki pusės procento. Neapmokestinamąją vertę taip pat ketinama suapvalinti nuo 217 tūkst. eurų iki 220 tūkst. eurų.

„Konekesko Lietuva“ dar arčiau klientų

Šalia Šiaulių miesto, Ginkūnuose, praėjusį penktadienį atidarytas naujas bendrovės „Konekesko Lietuva“ prekybos ir serviso centras, kuriame šiauliečiai ir aplinkinių rajonų žemdirbiai galės greitai gauti atsarginių dalių, remontuoti techniką ar įsigyti naujos. Lietuvoje tai bus penktas šios įmonės, siekiančios kuo kokybiškiau ir sparčiau aptarnauti savo klientus, padalinys.



 

 


Dienos klausimas

Ar planuojate įsigyti NT dar šiais metais?

 

Dienos citata

Įsivedus eurą nuo 2015 metų pradžios valstybės rinkliavos nedidės, o valstybė gali parodyti pavyzdį, kaip reikia elgtis perskaičiuojant kainas iš litų į eurus.

Finansų minsitras Rimantas Šadžius

Archyvas

Dienos skaičius

40 proc.

Tiek vidutinis kainų lygis Lietuvoje yra mažesnis nei ES vidurkis.

Archyvas